28 February 2011

Primăvară în crângul de liliac


Găsesc în râsul tău o lalea timidă
Și-ți mângâi obrazul cu palma,
Tu, chip firav și sfânt,
Tu, zâmbet al copilăriei mele,
Tu, alinarea sufletului meu
În care-mi răsare soarele...

Găsesc fluturi zburând peste gene
Și-n ochii tăi răsare un ghiocel,
Tu, visul meu nins cu flori de cireș,
Tu, cerul meu de azur,
Tu, bătaia mea de inimă
Care a tăcut o iarnă întreagă.

Găsesc clinchet de clopoței în glasul tău,
Și tinerețea uitată undeva,
Într-un crâng de liliac mirosind a basm,
Tu, chip plăpând ca o zambilă,
Tu, zbor primăvăratic,
Tu, lumină a dimineții iubirii mele,
Care a ieșit afară cu fluturii odată.

Găsesc stele cu gust de flori de salcâm,
Găsesc în mine amintiri rupte bucăți,
Găsesc sfioase și blajine zâmbete,
Atât de fragede, atât de calde,
Tu, poem viu și singuratic,
Tu, zborul meu cu aripi de ceară,
Te găsesc lin, ca o adiere de vânt,
În prima zi de primăvară.

O iarnă toată te-am căutat
Și-acum te-am găsit în mine
În albumul cu fotografii,
Mi-ai adus primăvara, cu fluturii ei cu tot,
Și o adiere de iubire, ca o părere,
Tu, bucată a cerului meu senin,
Tu, floare de piersic,
Tu ai presărat în mine din primăvara ta.

Lorelei.

”Acest poem e doar un gând nevinovat”...(A.)

6 comments:

Banu Theodora said...

Primavara asta...a fost un dor cumplit!Dar vezi tu,Lorelei,nu toata lumea o vede ca pe o iubire,cum acei oameni nu pot intelege iubirea,nu vor sti niciodata daca le-a trecut vreodata prin suflet primavara.Pentru ca si poemul acesta e doar un gand nevinovat!:)

29 decembrie said...

cat de frumoasa e poezia impreunata cu melodia de pe fundalul blogului;x... extraordinar !...iubire..o primavara frumoasa sa ai !

Anonymous said...

frumoasa poezie :D:X

Criiiiis. said...

Iti doresc o primavara linistita plina de zambete >:D<

Anilei said...

si daca-ar fi primavara printre gheata, daca am darui martisoare cu snur de raza de soare, daca ar fi macar putin din cata primavara e in sufletul meu!La multi ani de martisor,printre fulgi...

Flyerboy said...

Cu ocazia venirii lui martie iti doresc sa ai o primavara plina de bucurii si...imi doresc sa ne oferi o primavara plina de versuri superbe, cum ne-ai obisnuit